Dlaczego obsługa klienta jest bardzo ważna w e-commerce?

Dlaczego obsługa klienta jest bardzo ważna w ecommerce packfully

Dbasz o to, by oferta Twojego sklepu internetowego zawsze była szeroka i zróżnicowana? Szybko realizujesz zamówienia oraz sporo inwestujesz w marketing? Wszystko to jest istotne, ale nie możesz zapominać o odpowiednim podejściu do swoich odbiorców. Wyjaśniamy, dlaczego Obsługa Klienta jest bardzo ważna w e-commerce!

1. Obsługa Klienta w e-commerce – co obejmuje?
2. Jak poprawić poziom Obsługi Klienta?
3. Dlaczego warto zdecydować się na fulfilment z Obsługą Klienta?

Obsługa Klienta w e-commerce – co obejmuje?

Obsługa Klienta w e-commerce ma ogromy wpływ na wizerunek sklepu. Niektórym wydaje się, że skoro transakcje odbywają się zdalnie, tak naprawdę nie ma się bezpośredniego kontaktu z odbiorcami. Nic bardziej mylnego. Tak jak w sklepach stacjonarnych, konsumenci często potrzebują wsparcia ze strony pracowników – zwykle, kiedy chcą o coś zapytać (np. inny wariant produktu, szczegółowe parametry, możliwości dostawy) albo potrzebują porady (np. który model lepiej sprawdzi się w danym przypadku). Szybka, profesjonalna odpowiedź skutecznie zachęca do zakupu.

Do obowiązków związanych z Obsługą Klienta w e-commerce zaliczają się również wszelkie działania związane z wymianą czy zwrotem towarów, a także rozpatrywaniem reklamacji czy rozwiązywaniem ewentualnych problemów (np. pomyłek). W takich sytuacjach od podejścia pracowników zależy to, jak nabywcy będą oceniać sklep. Nieprzyjemne doświadczenia mogą skutkować negatywnymi opiniami, które odstraszają potencjalnych klientów. Warto pamiętać, że wiele osób przed złożeniem zamówienia sprawdza oceny.

Jak poprawić poziom Obsługi Klienta?

Shopping online jest specyficzny, ponieważ w wielu przypadkach zamawiane są produkty, których się wcześniej nie widziało. Przez to właśnie sporo osób potrzebuje pomocy przed lub po zakupie. Warto pracować nad poziomem Obsługi Klienta w e-commerce, by dbać o dobry wizerunek firmy. Pozytywne doświadczenia sprawiają, że konsumenci częściej wracają na kolejne zakupy, a także chętnie polecają sklep innym.

Obsługą Klienta powinien zajmować się specjalny dział i wykwalifikowany zespół pracowników, który będzie szybko odpowiadał na maile oraz telefony. Nie każdy dysponuje jednak odpowiednim budżetem, by przeprowadzić rekrutację, stworzyć miejsce pracy, skompletować odpowiednie wyposażenie (m.in. komputery, telefony, aplikacje do czatowania z osobami przeglądającymi stronę) itp. Wtedy dobrym rozwiązaniem jest współpraca z zewnętrzną firmą.

Więcej o tym, jak wygląda outsourcing Obsługi Klienta, piszemy w tym artykule: https://packfully.pl/obsluga-klienta-w-e-commerce-przez-zewnetrzna-firme-czy-to-mozliwe/.

Dlaczego warto zdecydować się na fulfilment z Obsługą Klienta?

Fulfilment z Obsługą Klienta jest niezwykle wygodnym, opłacalnym i bezpiecznym rozwiązaniem. Nawiązując współpracę z profesjonalistami ma się pewność, że każda osoba otrzyma odpowiednie wsparcie oraz zostanie należycie potraktowana. Przy tym jest się zwolnionym z konieczności tworzenia całego, osobnego działu w firmie.

Specjaliści z Packfully dokładają wszelkich starań, by w pełni zadbać o satysfakcję klientów. Są pomocni i przyjaźni, a w razie jakichkolwiek sytuacji kryzysowych błyskawicznie rozwiązują problem, pozostawiając dobre wrażenie. W ten sposób można poprawić wizerunek marki oraz zbudować cenną lojalność konsumencką. Skup się na podejściu do odbiorców, a szybko zdobędziesz grono wiernych nabywców!

Pełny zakres usług związanych z oferowanym przez nas fulfilmentem z Obsługą Klienta sprawdzisz na: https://packfully.pl/oferta/fulfilment/#obsluga_klienta.

 

Leave a Comment

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się