Jak wygląda oferta operatorów logistycznych dla sektora e-commerce?

Sprzedaż on-line w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Pandemia koronawirusa jedynie wzmocniła tę tendencję. Internetowi klienci stają się coraz bardziej wymagający, a konkurencja rośnie w siłę. Z tego względu wiele przedsiębiorstw korzysta z usług zewnętrznych firm. Wyjaśniamy, jak wygląda ofert operatorów logistycznych dla sektora e-commerce!

Sklepy internetowe muszą być w stanie szybko obsługiwać dużą liczbę zamówień, jeśli chcą utrzymać swoją pozycję na rynku. W wielu przypadkach byłoby to po prostu niemożliwe bez dodatkowego wsparcia. Fulfilment staje się więc coraz popularniejszym rozwiązaniem. Na czym dokładnie polega i dlaczego jest tak potrzebny? Dowiedz się, jak wygląda oferta operatorów logistycznych dla sektora e-commerce!

Jak wygląda oferta operatorów logistycznych dla sektora e-commerce?

Chociaż sklep internetowy teoretycznie nie musi mieć stacjonarnej placówki, dostępne w jego ofercie produkty trzeba gdzieś przechowywać. Przestrzenie magazynowe powinny być dobrze zorganizowane oraz obsługiwane przez doświadczonych pracowników, tak by możliwe było jak najszybsze kompletowanie i nadawanie paczek. Nie każdego przedsiębiorcę stać jednak na wynajem czy zakup magazynu.

Oferta operatorów logistycznych dla sektora e-commerce obejmuje obsługę całego procesu przygotowania oraz wysyłki zamówień. Udostępniają idealnie dostosowane przestrzenie magazynowe z wyszkolonymi pracownikami. Dbają także o odpowiednie pakowanie produktów, współpracują z najlepszymi dostawcami oraz zajmują się szeroko pojętą Obsługą Klienta. Sklep może przekazywać zewnętrznej firmie wszystkie dyspozycje, mając przy okazji pewność, że zostaną profesjonalnie zrealizowane.

Sytuacja e-commerce w Polsce a fulfilment

Badania prowadzone przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej[1] jasno wykazują, że Polacy coraz chętniej robią zakupy przez Internet – w ubiegłym roku aż 73% internautów przynajmniej raz zamówiło coś w Sieci. W porównaniu z raportem z 2019 roku wynik ten jest wyższy aż o 11 punktów procentowych. Bez wątpienia znaczenie miała pandemia i związane z nią ograniczenia w kwestii zakupów stacjonarnych, ale niezależnie od tego shopping on-line od lat cieszy się rosnącą popularnością.

Kolejne pokolenia coraz częściej zamawiają z Internetu rozmaite produkty, m.in. elektronikę, ubrania, kosmetyki czy żywność. Przy tym mają duże oczekiwania względem jakości obsługi. Zwracają uwagę na koszty wysyłki, szybkość realizacji zamówienia, opakowanie (najlepiej estetyczne i ekologiczne) oraz ogólny UX. Wymaganiom tym w wielu przypadkach można sprostać jedynie przy pomocy operatorów logistycznych dla sektora e-commerce.

Dlaczego warto korzystać ze wsparcia operatora logistycznego?

Korzystając z usług operatora logistycznego można w pełni profesjonalnie obsługiwać klientów swojego sklepu. Dzięki temu minimalizuje się ryzyko błędów, opóźnień i innych niedociągnięć, które rzutują na renomę firmy. W ten sposób utrzyma się swoją pozycję na rynku, a także zyska się szansę na dynamiczny rozwój. Przekazując logistykę takiej doświadczonej firmie jak Packfully.pl oszczędza się pieniądze oraz zyskuje się sporo czasu na inne ważne kwestie, np. wdrożenie nowej strategii marketingowej, która pomoże zwiększyć grono odbiorców.

Szeroka oferta operatorów logistycznych dla sektora e-commerce pozwala przedsiębiorcom w pełni wykorzystać potencjał swoich sklepów. Chcesz w najlepszy sposób obsługiwać swoich klientów i generować większe zyski? Zapoznaj się z ofertą Packfully, by zyskać wsparcie ze strony najlepszych specjalistów!

[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html

Leave a Comment

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się