Jednym z największych wyzwań w prowadzeniu sklepu internetowego jest stworzenie dobrego systemu wysyłki paczek. Klienci oczekują bowiem, że otrzymają kupione produkty szybko, w bezpiecznym, estetycznym opakowaniu.
Zastanawiasz się, co będzie lepsze – firma kurierska czy operator logistyczny? Omawiamy wady i zalety dwóch najpopularniejszych rozwiązań!
Wysyłka produktów w sklepie internetowym powinna być tak zorganizowana, by była jak najbardziej wygodna i opłacalna, a przy tym zgodna z wymogami klientów. Na rynku dostępnych jest kilka opcji, dlatego warto wiedzieć, czym się różnią. Przekonaj się, co się lepiej sprawdza – firma kurierska czy operator logistyczny!
2. Współpraca z operatorem logistycznym – wady i zalety
3. Fulfilment w e-commerce – dlaczego warto?
Umowa z firmą kurierską – plusy i minusy
Wielu przedsiębiorców z branży e-commerce nawiązuje współpracę z wybranymi dostawcami. Umowa z firmą kurierską jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ daje gwarancję jakości usług. W tej sytuacji można liczyć m.in. na krótki czas dostawy, a także wiele udogodnień, m.in. możliwość dokładnego śledzenia trasy przesyłki, opcję dodatkowego ubezpieczenia czy wariant odbioru w specjalnym punkcie.
Dużą wadą tej opcji jest jednak to, że jeśli chce się dać swoim klientom większy wybór, trzeba podpisać kilka umów z firmami kurierskimi. To z kolei duże utrudnienie, ponieważ każda z nich oferuje inne warunki, ma inne stawki itp. Przez to łatwo się pomylić. Do tego w razie ewentualnych kłopotów kontakt z dużym przedsiębiorstwem jest o wiele trudniejszy. W ogólnym rozliczeniu rozwiązanie to jest też niestety dość drogie i mało elastyczne.
Współpraca z operatorem logistycznym – wady i zalety
Operator logistyczny jest niejako pośrednikiem we współpracy z firmami kurierskimi. Dzięki jego wsparciu można na jednej umowie korzystać z usług kilku przewoźników, a klienci mogą swobodnie wybierać spośród wielu opcji transportu. Przy tym integracja ze sklepem sprawia, że logistyka staje się zautomatyzowana i przebiega znacznie szybciej.
Do minusów można zaliczyć jednak to, że jest to mimo wszystko kolejny uczestnik przepływu danych, co ma znaczenie w kontekście RODO a także jakości oferowanych usług. Kiedy źle wybierze się operatora, można narazić się na kłopoty. Ważne jest więc, by wejść we współpracę jedynie z doświadczoną, sprawdzoną firmą.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na: https://packfully.pl/jak-wyglada-oferta-operatorow-logistycznych-dla-sektora-e-commerce/.
Fulfilment w e-commerce – dlaczego warto?
Nadal masz dylemat, która opcja będzie lepsza? Zdecydowanie najwygodniejszym, najbezpieczniejszym oraz najbardziej opłacalnym wariantem jest fulfilment w e-commerce. Nie musisz tracić czasu i pieniędzy na organizację procesu logistycznego, ryzykując, że czegoś nie dopilnujesz. Powierz to zadanie specjalistom, którzy zadbają o to, by Twoi klienci zawsze otrzymali paczki na czas.
W Packfully kompleksowo podchodzimy do fulfilmentu: oferujemy przestrzenie magazynowe, wykwalifikowany zespół pracowników, a także profesjonalne wsparcie w zakresie m.in. księgowania wpłat, wysyłki paczek (kwestie związane nie tylko z przewoźnikami, ale też m.in. z brandingiem i UX) czy Obsługi Klienta (m.in. zwroty, wymiany, reklamacje). Z naszą pomocą możesz podnieść poziom oferowanych usług, by poprawić wizerunek swojej firmy oraz zwiększyć sprzedaż. Zainwestuj w logistykę, a będziesz mógł znacznie łatwiej prowadzić i rozwijać swój interes!
Więcej informacji o naszej ofercie znajdziesz na: https://packfully.pl/oferta/fulfilment/.