Detail picking jako element rozwoju branży e-commerce

Detail picking jako element rozwoju branzy e-commerce

Współcześnie każdy użytkownik Internetu może zamówić z dostawą do domu najróżniejsze produkty, w dowolnej ilości. Nie musi kupować całych palet czy kartonów – bez problemu otrzyma pojedynczy artykuł. Taka forma dostawy jeszcze całkiem niedawno była nowym zjawiskiem, dlatego otrzymała osobą nazwę – detail picking. Wyjaśniamy, jaki ma wpływ na rozwój branży e-commerce!

Detail picking w e-commerce – jakie ma znaczenie?

Dawniej logistyka kontaktowa obejmowała głównie obsługę większych zamówień, składających się z palet czy skrzyń. Sprzedażą detaliczną zajmowały się sklepy, które otrzymywały określone towary. Dopiero tam klienci mogli nabyć wybrany produkt. Współcześnie procedura ta nadal ma miejsce, ale coraz częściej dostarczane muszą być mniejsze ilości artykułów czy nawet pojedyncze sztuki.

Tak zwany detail picking jest wynikiem zmian zwyczajów konsumenckich. Przyczynił się do dynamicznego rozwoju biznesu B2C, a także samego e-commerce. Pozwolił znacznie skrócić drogę produktu do klienta ostatecznego, usprawniając proces sprzedaży. Przede wszystkim ma miejsce w branżach oferujących często kupowane w Sieci artykuły, czyli m.in. odzież, kosmetyki, książki czy gadżety elektroniczne.

Jakie wyzwania wiążą się z detail pickingiem?

Detail picking stanowi ogromne wyzwanie dla operatorów logistycznych i właścicieli sklepów internetowych. Wymaga specyficznej organizacji, która pozwala zapewnić możliwie najkrótszy czas dostawy przy najniższych kosztach. Magazyn, w którym przechowywane są takie towary musi być perfekcyjnie dostosowany.

Obsługa kompletująca zamówienia powinna być odpowiednio wyszkolona, a także wyposażona w nowoczesne akcesoria, narzędzia IT itp. W ten sposób można usprawnić cały proces kompletowania, a także ograniczyć ryzyko pomyłek. Do tego konieczne są jeszcze odpowiednie materiały do pakowania, m.in. przystosowane kartony w różnych wymiarach.

Klienci branży e-commerce szybko przyzwyczajają się do nowych standardów, dlatego ich wymagania rosną. Obecnie liczą już nie tylko na szybką dostawę w przystępnej cenie – to jest już obowiązkowa podstawa. Z tego względu każdy przedsiębiorca z branży e-commerce, który chce się wyróżnić, powinien skupić się też na innych aspektach, m.in. związanych z UX. Zamawianie produktów przez Internet stało się już nie tylko usługą, ale doświadczeniem, które ma pozytywnie zapisać się w pamięci klienta. Poczytaj więcej informacji na temat detail pickingu.

Jak najlepiej zorganizować detail picking?

Organizację detail pickingu najlepiej jest powierzyć doświadczonym specjalistom. Można oczywiście samodzielnie znaleźć i wyposażyć magazyn, a następnie zatrudnić pracowników oraz odpowiednio ich przystosować do pracy, ale cały ten proces będzie zdecydowanie zbyt kosztowny i długotrwały. Przy tym nigdy nie ma się pewności, że w trakcie nie popełni się jakiegoś błędu. Każde potknięcie to skaza na wizerunku firmy.

Jeśli chce się profesjonalnie realizować detail picking, najrozsądniej jest zdecydować się na fulfilment, czyli outsourcing magazynowy. Packfully kompleksowo zajmie się obsługą logistyki Twojego sklepu internetowego.

Zadbamy o to, by każdy klient sprawnie otrzymał zamówione produkty, w bezpiecznym, estetycznym, obrandowanym opakowaniu. Do tego oferujemy szereg dodatkowych rozwiązań, które pozwolą Ci podnieść jakość świadczonych usług. Kiedy my będziemy zajmować się magazynem i kompletowaniem towaru, Ty możesz w tym czasie skupić się na rozwoju swojej marki.

Zachęcamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą! Powierz logistykę profesjonalistom, dzięki którym w pełni wykorzystasz potencjał swojej działalności. Przekonaj się, co możemy dla Ciebie zrobić!

Leave a Comment

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się