Prowadzenie działalności w branży e-commerce wiąże się z wieloma różnymi wydatkami. Przedsiębiorca musi uwzględnić w budżecie nie tylko ceny produktów pozyskiwanych od producentów lub z hurtowni.
Wiele opłat wynika z samego procesu realizowania zamówień oraz nadawania przesyłek. Podpowiadamy, jak zoptymalizować koszty logistyki sklepu internetowego!
2. Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing logistyczny?
3. Komu zlecić fulfilment?
Optymalizacja kosztów logistyki sklepu internetowego – na czym można oszczędzać?
Optymalizacja kosztów logistyki sklepu internetowego pozwala znacznie ograniczyć wydatki na utrzymanie firmy z branży e-commerce. Przedsiębiorcy często nie do końca zdają sobie sprawę z tego, ile pieniędzy mogliby zaoszczędzić, gdyby inaczej zorganizowali podstawowe procedury związane z przechowywaniem, kompletowaniem oraz wysyłaniem zamówień.
Duże koszty generuje magazyn – niezależnie od tego, czy posiada się własny obiekt, czy jedynie się go wynajmuje. Płaci się nie tylko za czynsz, ale też za m.in. ubezpieczenie, ochronę, media (prąd, wodę, ogrzewanie, internet itp.) czy wyposażenie. Do tego trzeba jeszcze przecież zatrudnić pracowników obsługi, którzy muszą zostać wyszkoleni, a także powinni otrzymać niezbędne akcesoria (m.in. strój roboczy, karty dostępu, identyfikatory, czytniki kodów).
Pakowanie i wysyłka również nie są darmowe. Trzeba kupić odpowiednie materiały, takie jak np. kartony, wypełnienie (folia bąbelkowa, skropak, pianka itp.), najlepiej obrandowane (np. taśma z logo sklepu). Do tego dochodzi współpraca z przewoźnikami i dostawcami – tymi dowożącymi towar do magazynu oraz kurierami dostarczającymi paczki do klientów.
Koszty generuje też dział Obsługi Klienta. Zwykle trzeba zatrudnić przynajmniej kilka osób, które będą zajmować się reklamacjami, zwrotami, wymianami itp. Tacy pracownicy również potrzebują sprzętu – muszą mieć dostęp przynajmniej do telefonu i komputera.
Co więc powinno się zrobić – jak zoptymalizować koszty logistyki sklepu internetowego? Okazuje się, że najbardziej opłacalną opcją jest outsourcing, czyli skorzystanie ze wsparcia zewnętrznej firmy.
Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing logistyczny?
Outsourcing logistyczny to usługa, w ramach której przekazuje się obowiązki związane z magazynowaniem, kompletowaniem oraz wysyłaniem towarów innemu podmiotowi, zwykle wyspecjalizowanej firmie. Opcja ta pozwala zoptymalizować koszty utrzymania sklepu internetowego, a do tego jest niezwykle wygodna i bezpieczna.
Powierzając logistykę doświadczonym specjalistom ma się pewność, że każde zamówienie zostanie zrealizowane szybko i na najwyższym poziomie. W ten sposób można podnieść jakość oferowanych usług, a zarazem obniżyć wydatki. Jak to możliwe? W ramach fulfilmentu płaci się tylko za wysłane paczki oraz faktycznie wykorzystywane miejsce w magazynie. Do tego firma zawsze wybiera najbardziej opłacalne rozwiązania. Dzięki temu można zaoszczędzić m.in. na utrzymaniu nieruchomości czy rekrutacji pracowników. Magazynowanie w fulfilmencie jest po prostu tańsze. Co więcej, przy okazji zyskuje się sporo czasu na to, by zająć się innymi ważnymi kwestiami, np. wdrażaniem nowej strategii marketingowej.
Komu zlecić fulfilment?
Zastanawiasz się, komu zlecić fulfilment? Dobrze trafiłeś! W Packfully od lat zajmujemy się outsourcingiem logistycznym, dlatego możesz nam w pełni zaufać. Posiadamy nowoczesne, odpowiednio przystosowane przestrzenie magazynowe, które są obsługiwane przez zespół wykwalifikowanych, dobrze wyposażonych pracowników.
Dzięki nam spełnisz wszystkie oczekiwania swoich klientów – począwszy od czasu realizacji zamówienia, aż do wrażeń związanych z wyglądem paczki i szeroko pojętym UX. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Przekonaj się, co możemy dla Ciebie zrobić oraz w jaki sposób optymalizujemy koszty logistyki sklepu internetowego!