Logistyka jest niezwykle ważnym elementem prowadzenia sklepu w branży e-commerce. Zajmuje sporo czasu i wymaga dużych nakładów finansowych. By osiągnąć sukces należy jednak zadbać nie tylko o tę kwestię, ale jeszcze o masę innych zagadnień. Wyjaśniamy, jak szybciej rozwinąć sklep internetowy, skupiając się na właściwych kompetencjach!
Jednym z największych wyzwań podczas zakładania działalności e-commerce jest zorganizowanie magazynu i procesu wysyłki. Odpowiednia organizacja sprzedawanych towarów ma ogromny wpływ na czas realizacji zamówienia, co bezpośrednio przekłada się na zadowolenie klientów. Dobra logistyka to podstawa, ale nie powinno się w całości na niej koncentrować. Dowiedz się, w jaki sposób fulfilment może przyczynić się do rozwoju sklepu internetowego!
1. Logistyka w branży e-commerce
2. Fulfilment a sklep internetow
3. Jakie korzyści daje fulfilment?
Logistyka w branży e-commerce
Nawet niewielkie sklepy internetowe w miarę rozwoju muszą zorganizować dla siebie odpowiednie powierzchnie magazynowe, pracowników do ich obsługi oraz system logistyczny. W ten sposób można szybciej zrealizować więcej zamówień, dbając przy okazji o to, by zawsze były prawidłowe i kompletne. Wynajem czy zakup magazynu to jednak ogromne wydatki oraz niezwykle czasochłonne przedsięwzięcie. Dostępną powierzchnię trzeba m.in. ubezpieczyć, wyposażyć, a następnie zatrudnić do niej odpowiednią obsługę.
Tworzenie skutecznej strategii logistycznej może zająć wiele miesięcy. Osoby prowadzące sklepy internetowe powinny głównie skupiać się na misji sprzedania swoich produktów w najlepszy sposób – kwestie związane z ich przechowywaniem, porządkowaniem, pakowaniem, wysyłaniem itp. mogą skutecznie odciągnąć ich uwagę od celu. To w efekcie spowalnia rozwój interesu.
Fulfilment a sklep internetowy
Ogromnym wsparciem w prowadzeniu sklepu internetowego jest fulfilment, czyli usługa polegająca na przekazaniu całego procesu logistycznego zewnętrznej firmie. Pacfully kompleksowo zajmuje się wszystkimi kwestiami.
W ramach jednej usługi otrzymuje się do dyspozycji świetnie przystosowane powierzchnie magazynowe, wraz z wykwalifikowaną obsługą. Pracownicy mają stosowne doświadczenie oraz posługują się sprawdzonym systemem. Błyskawicznie kompletują zamówienia, po czym profesjonalnie je pakują i wysyłają. Zaufane firmy kurierskie następnie dostarczają paczki do nabywców.
Klientom branży e-commerce zależy na tym, by sprawnie otrzymać kompletne, dobrze zapakowane zamówienie. Zwracają jednak też uwagę na wiele innych czynników, m.in. estetykę i funkcjonalność strony sklepu, kontakt z działem Obsługi Klienta czy akcje promocyjne. Decydując się na fulfilment można w pełni skupić się na marketingu oraz rozwoju działalności.
Jakie korzyści daje fulfilment?
Inwestycja w fulfilment jest bardziej opłacalna niż samodzielne próby zorganizowania magazynu. Przede wszystkim pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy, a do tego minimalizuje ryzyko ewentualnych błędów czy niedociągnięć. Powierzając logistykę Packfully ma się pewność, że będzie obsługiwana najlepiej, jak to możliwe.
Skupiając się na marketingu, relacji z klientami oraz ogólnym doskonaleniu User Experience można skutecznie zwiększyć grono odbiorców. Zaoszczędzony czas warto wykorzystać na rozwój sklepu, np. na zaprojektowanie bardziej intuicyjnej strony, rozszerzenie asortymentu czy stworzenie nowej strategii marketingowej. W ten sposób można osiągnąć najlepsze efekty oraz najwyższy zysk.
By sklep internetowy mógł się rozwijać, musi być świetnie zorganizowany pod każdym względem. Wykorzystaj posiadane kompetencje, a resztę powierz profesjonalistom. Zdecyduj się na współpracę z Packfully, a będziesz mieć czas by skupić się na tym, co ważne.