5 inspiracji, jak lepiej pakować swoje produkty do wysyłki

5 inspiracji, jak lepiej pakować swoje produkty do wysyłki

Klientom branży e-commerce przede wszystkim zależy na tym, by szybko otrzymać zamówione produkty. Ponieważ większość sklepów spełnia już to kryterium, oczekiwania odbiorców nieco się zmieniły. Przez to przedsiębiorcy prześcigają w pomysłach na to, jak poprawić UX i zwiększyć zadowolenie konsumentów. Przedstawiamy 5 inspiracji, jak lepiej pakować swoje produkty do wysyłki!

Wiele sklepów internetowych oszczędza na opakowaniach, przez co ich klienci otrzymują nieestetyczne kartony czy pakunki, niedbale owinięte taśmą lub folią. Nawet jeśli dobrze spełniają swoją rolę i skutecznie zabezpieczają zawartość, pozostawiają negatywne wrażenie.

Sposób przygotowywania przesyłek ma duży wpływ na wizerunek marki. Zadowoleni klienci chętniej ponownie decydują się na zakupy, a także polecają sklep, np. wstawiając zdjęcie efektownego opakowania na social media. Sprawdź 5 inspiracji, jak lepiej pakować swoje produkty do wysyłki!

Opakowanie wysokiej jakości

Postaw na solidne kartony fasadowe lub opakowania z tworzywa sztucznego dobrej jakości. Zadbaj również o odpowiednie wypełnienie, np. docinane gąbki, folię bąbelkową, papierowe trociny czy skropak. Rozważ najbardziej ekologiczne warianty – współcześnie wiele osób szczególnie zwraca na to uwagę.

Branding

Karton z nadrukowanym logo czy obandowana taśma sprawiają, że klient od razu wie, od kogo otrzymał paczkę. Dzięki temu dodatkowo podświadomie utrwala sobie identyfikację wizualną marki i lepiej ją zapamiętuje. Wtedy nawet gdy tylko raz okazjonalnie coś zamówił z Twojego sklepu, szybko sobie o nim przypomni, gdy znów będzie potrzebował produktu danego rodzaju.

Dokumenty

Do paczki włóż fakturę/paragon, a także inne potrzebne dokumenty. Klienci bardzo pozytywnie oceniają sklepy, które od razu dołączają regulamin z instrukcją zwrotu oraz naklejkę przewozową. Rozwiązanie to jest szczególnie praktyczne w przypadku branży odzieżowej, w której często wymienia się lub oddaje zamówione produkty (np. gdy rozmiar jest nieodpowiedni).

Kartka z podziękowaniami

Bezpośrednia komunikacja z klientem pozwala stworzyć z nim trwałą więź. Do paczki warto dodać estetyczną kartkę z podziękowaniami. Najlepiej, by była ręcznie podpisana – wtedy odbiorca poczuje się wyróżniony, a przesyłka stanie się bardziej indywidualna. Jeśli forma ta pasuje do wizerunku Twojej marki, dodaj zabawny napis czy uroczą grafikę. Dodatkowo na kartce możesz umieścić dane kontaktowe czy inne przydatne informacje.

Gratisy

Klienci uwielbiają gratisy. Takie dodatki wcale nie muszą być kosztowne, a sprawią wiele przyjemności i wprawiają obiorcę w dobry nastrój. Włóż do paczki obrandowane naklejki, słodkości czy próbki innych produktów (opcja ta idealna dla sklepów z kosmetykami).

Pakowanie produktów do wysyłki w fulfilmencie

Nie masz czasu na projektowanie wymyślnych paczek? Zdecyduj się na fulfilment i powierz te zadanie profesjonalistom, którzy są na bieżąco z najnowszymi trendami oraz oczekiwaniami klientów. Na https://packfully.pl/ znajdziesz dokładny opis tego, jak nasi doświadczeni specjaliści starają się maksymalnie poprawić UX, spełniając oczekiwania osób kupujących w sklepach internetowych.

Leave a Comment

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się